Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-03-10

väntan väntan o åter väntan

en två tre fyr .. tjugosex dagar kvar till den femte april.

o vad händer den femte april???
ja. bobban fyller gammal.
MEN
ännu viktigare är ju att TEEEAM BÖRJJJAAR!

fruktansvärt kul,
jag hoppas att många från skolan hänger med. Liksom, hur skulle man kunna lämna ett sådant läger UTAN en tro på världens bästa Jeeesssuuus?! ja inte vet jag!?
o hjälp jag behöver verkligen skriva på mitt seminarie! haha, tänk att sitta o lyssna på mig i en timma. det kommer bli ganska rörigt. jag är ju sämst på att bara tala om en sak!
Och nu är det.. hm.. elva dagar tills jag ska tala i sjövik! tjoho! jag längtar massor till dess med. nervöst. såklart, men man måste vara nervös. annars är det ju konstigt.

Åh vad jag vill känna Jesus mer nu. hihi. jag längtar efter att fyllas av honom! vad dum jag är. jag säger att jag LÄNGTAR när jag kan få det här o nu.. det är så svårt! att det kan vara så svårt att bara göra något så enkelt som att be om en sak med hela hjärtat.

igår var det den sista dagen för mig som liten alpha ledare. haha, jag sög nog som ledare. men asså, det var lite roligt ändå. att få bara sitta och berätta lite om vad jag ville vad mitt liv, om vad jag trodde på o vad Gud hade gjort för mig. det var nog väldigt bra. man fick liksom en tid varje vecka att bara avse för undervisning och att ändå ge något till de där ungdomarna. kanske kommer de komma ihåg något av det jag berättade om Jesus. Kanske kommer det någon gång betyda något för dem. kanske.
men jag har insett det nu. kanske var det igår.
jag vill.
jag vill vill vill VILL VILL jobba i kyrkan, jag VILL tala hela tiden, få be för folk hela dagen lång, få berätta om Jesus. Måste jag vara för ung hela tiden?
igår på alphan var det temat "o vad ska jag göra med resten av mitt liv?" och jag skulle berätta lite för vår lilla ungdomsgrupp om vad jag ville uppnå i mitt liv, om vad som var viktigt nu. Och jag sa som det var, jag gick bara och väntade på att bli äldre. att kanske bli ungdomsledare. denna väntan. men kristendomen är väl en sorts väntan antar jag. Väntan på bättre tider, väntan på att få möta vår kära Jesus o Gud igen.
Väntan på att få bli ungdomsledare, missionär, konfaledare på att få evangelisera.

åh vad jag hatar att vänta.

1 kommentar:

Emilie sa...

Hahahaha, bobban fyller gammal!!!! han är ju redan halvt gubbe =)
och jag tror att det är bra att få vänta och längta men att också leva nu! glöm inte det bara =) fast det tror jag inte du glömmer alls.
massa kärlek till dig!
kramis
och ps. gamlingar äger, thanks for the comment =)