Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-05-11

tankar av förvirrning

vet inte riktigt hur jag mår. jag är lycklig o glad som vanligt men även lite sorgsen och trött (som vanligt?).
livet är allt bra konstigt.
jag önskar att jag kände Gud mer.
jag önskar att jag förstod varför jag inte gör det.
jag vill känna honom i mina ådror,
i mitt blod,
i mina tankar,
i mina värderingar
och
gärningar.

varför är det så lätt att göra fel
och
varför är det så svårt att veta vad som är rätt?

gud är god
men
jag är förvirrad

kanske har det med trötthet att göra.
jag behöver läsa.
dikta.
leva.
våga.
höra och lyssna
ta till mig och verka.

men varför är det så lätt att tala
men
så svårt att handla?

o varför är det så lätt att ångra
men
så svårt att acceptera?

jag vill se dig upphöjd över allt

Inga kommentarer: