Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-06-01

varför alla människor gillar rullväskor

jag har mitt liv i min handväska
bär det med mig
plockar fram det,
sak för sak
stund för stund,
skyddar det med mitt liv för jag vill inte att någon ska se
allt vad det innehåller
utan jag
plockar fram det,
sak för sak
stund för stund.
jag tappar det,
hatar det
vill ha ett nytt-
ett D&B liv
i sesongens färger
för mitt är
för lätt att tappa, för tungt att plocka upp igen

.

du drar i min väska,
mitt allt
mitt liv
du stretar och drar
och tar dig in där
jag aldrig ville ha dig.

.

( du försöker förstå
försöker bära
väskan
med liv
fast det är för mycket för dig )

.

du tar
utan att ge någon pant
du plockar
sak för sak
stund för stund.

.

du tog av det jag aldrig kan få tillbaka
en värdefull bit av mitt liv

Inga kommentarer: