Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-09-14

Ty tårar saknar färg

ett osyligt spår i mitt hjärta
lämnar de tårar som nu faller
men
jag håller mig vid liv
och antagligen är det det som gör mest ont
att jag vet
att jag kommer gå igenom det här
att jag måste göra det
men det gör ont
i varje cell
och jag vill SparkaSlå&Skrika
mig in i himelen
och jag ropar med all min kraft tyst
Varför gör Du såhär mot mig
utan svar
för jag vill inte höra
jag vill inte höra
orden
Jag håller dig vid liv
jag vill inte
vill inte
mera
men kan inte
ge upp den drogen kallad
livet
för
Du
håller mig vid liv

2 kommentarer:

Erik Thorsell sa...

Underbart! Som vanligt. Du är så jättejätteduktig :D
Gud är med dig!

kallamigdu sa...

Om det här är ditt hjärtas ord. Låter det som att du har ont.

Men vad är väl skönhet och glädje om inte veta att den kommer tillbaka efter sorgen.