Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-10-16

091016 [blogginlägg hejhej]

vill gråta och skrika
för att jag alltid säger saker
som jag redan vet att ingen förstår
men ändå
slutar jag aldrig hoppas att du bara för en gång
skall säga
jag förstår
men det är okej
man får känna så
det skulle värma
femtonhundramiljoner gånger mer
än
en predikan om allt jag gör fel
tänker
fel
fel
fel
fel
falla fel
falafel
.
hatar att vara ett barn
hatar att tänka på att jag inte är något barn-
men ändå känna mig som ett
ibland är det kanske bäst att vara tyst
&kvävas
av
känslan
kallad
in
stängd
flicka

burk

1 kommentar:

Emilie sa...

Man får skrika
Man får gråta
Man får avsky allt å alla
Man får vara så arg att tårarna rinner
Man får skrika ut sin ilska
Man får göra fel
Om och om igen

Och jag vet, att på allvar, det enda jag vill säga till dig är:
Edit, jag älskar dig. Just som du är, oavsett. Oavsett hur arg eller ledsen du är och framförallt, oavsett om du gör fel eller rätt. From me and Jesus to you, vi älskar dig.
PUSS