Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-11-15

Åldersrasism (hej jag är ung puss&kram)

Du säger att jag är ung
Jag säger att det är vi alla
Eller blir man för gammal för Livet
Är inte det väldigt orättvist
För döende femåringar
Eller sjukliga tonåringar
Är de gamla nog för Livet
Vi är alla döende säger jag
Och vad hände med denna åldersrasism
Vi är alla unga för livet säger jag
Eller bör vi vara i alla fall
Ty den dag då man vaknar utan förhoppning
Och förväntan
Och utan tro på att denna dag kan bli något
Ja
Okej, den dagen då kan jag tro
Att man är för gammal för Livet
Men aldrig dess förr
Aldrig

Du säger att jag är ung
Ja, det är jag säger jag.
Och jag är (här skulle jag svära om jag vågade) stolt över att
Mina ögon fortfarande
Älskar Världen
I en Klarblå blick

Inga kommentarer: