Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-12-13

Borta Bra Men Hemma Bäst.

Piiip Piiip
får jag kolla dina fickor bara
jaja visst
en kniv
en pistol
en glasbit
okej, nu är det såhär att du kan få lägga de där grejerna här i lådan om du vill, så är du hjärtligt välkommen att stiga in men tillsammans med dem går det tyvärr inte
men... jag behöver ju dem!
nej inte där inne, där är allt bättre utan dem
... bara pistolen då? snälla?
nej, min älskade Edit, det går inte. men du kan lägga den här i lådan och stiga in till det vackraste du någonsin sett
jag vågar inte
det vet jag att du inte gör
hur ska jag då göra?
lita på Mig.
hur gör jag det då?
genom att lägga de där sakerna i lådan. De kommer försvinna. Men då får du ny plats i fickorna ju, ny plats för något mycket mycket bättre!
jaha.. men vadå? vad skall jag fylla den platsen av då?
åh, det ska du få se. och du kommer älska det. men du måste lämna allt annat här ute.
okej.
jag går med dig in, jag håller dig i handen.
gör du? lovar du det?
ja det gör jag. ja det gör jag. jag lovar. och jag håller alltid vad jag lovar, det vet du.
gör du verkligen det?
ja det gör jag. kom bara så ska du få se. ta min hand så går vi. du kommer älska det. jag lovar.

Jag lovar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh Edit! Du skriver så otroligt bra! Sådana där söndagar man bara väntar och väntar på att de tar slut, och så uppdaterar du med något sådant här. Det är så underbart.
Tack.