Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-12-07

Tack!&jag gråter av lycka när du säger att du älskar

Jag vill gråta av lycka
över att jag får sova nu
hemma
eller vart jag nu är
så rädd
för allt
framtiden
nutiden
dåtiden
så rädd
för allt
mellan allt det där
mellan evigheten och ingenting
men
jag vill gråta av lycka
över att jag har någon att läsa upp mina dikter för
utan att han någonsin förstår
vad det lilla kan betyda
jag vill gråta av lycka
över att någon jag har så stor respekt för
tar armen i min och småpratar om vädret&livet
jag vill gråta av lycka
över att någon vill vara i samma bönegrupp som mig
vilja behöva lyssna på mina problem och bära fram dem i ett hoppets sång från hjärtat
jag vill gråta av lycka
över att små anförtroliga sms ramlar in
om saker som tynger mina käras hjärtan,
en fråga
vill du be för mig?
jag vill gråta av lycka
över att jag har någon att sakna
jag vill gråta av lycka
över att någon vill prata Kent&Bob Hund med mig
jag vill gråta av lycka
över att jag har en dator att skriva detta i
jag vill gråta av lycka
över att någon kommer läsa detta

och inte alls förstå

att
jag gråter av lycka
de dagar jag förstår
tyngden i utav att vara
älskad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gråter av att jag blir så himla rörd och för att du skriver så vackert.

Emilie sa...

Mitt hjärta slår för dig, edit. Även då det är på andra sidan detta avlånga land. Tack älskade vän, att du är just den du är, min vän.

KRAAM