Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-01-07

P U S H

Det var ett tag sedan nu
ett tag sedan du talade med mig
utan att jag tvingat dig att göra det.

Det var ett tag sedan nu
ett tag sedan jag klantade mig
stort tydligen.

Det var ett tag sedan nu
ett tag sedan du sade med ett förlåtande hjärta
att vi skulle vara vänner ändå,
för alltid,
var det inte så du sa?

Det var ett tag sedan nu
ett tag sedan jag fick se din glädje
på andra ställen än på bild.

Det var ett tag sedan nu
ett tag sedan jag trodde att du hade ett förlåtande hjärta
för en människa som jag.

Det var ett tag sedan nu
ett tag sedan jag bestämde mig för att be för dig
med hjärta och tårar
varje dag.

Det var ett tag sedan nu
ett tag sedan du trodde på det där
trodde att det funkade


och det funkar inte utan dig.

Inga kommentarer: