Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-02-13

ett Barn i Biltvätten som vakas Över av Pappa

När jag var liten
älskade jag att sitta i Bilen
när vi var på biltvätt.
det var det läskigaste jag var med om
som barn
när ett monster lade sig över Bilen
och plötsligt såg man inte längre pappa
men man visste att han stod där utanför
skötte det hela
såg till att allt gick bra
men man såg honom inte
bara visste
att om monstret skulle äta upp mig
så skulle han vara där
slå monstret på käften
men så aggressiva tankar hade jag nog inte när jag var
barn
Barnedit bara visste
att han fanns där
när allt var så spännande
och livsläskigt
där inne i Bilen.

Och Bilen åkte framåt
täckt av skum
allt man kände var att
bilen åkte framåt
allt man såg var
skumt.
tills regnet föll
och pappa stod där
log
och han satte sig i förarsätet

och körde oss båda
Hem.

Inga kommentarer: