Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-02-10

vad vi i poesins värld kallar Spottloska

Aj det gör ont
när man sätter nålar i huden
försöker sy ihop
de bakteriebildande skrubbsåren i ögonen
i hjärtat kanske
Aj det gör ont
att höra
Du behöver förändras
Från Vad
Till Vad
?
Kämpa emot mänskligheten
låta oss vara hjältar
Protagonister med pågående projekt.
Eller färdiga.
Kanske enklast så.
Trettioplus och färdig
ska vi tumma på det?

Jag är en halvbakt
bränd kladdkaka
för kladdig för de flestas smak
för många kalorier
lämnar så lätt fläckar
och ni håller er borta.

Alltid där borta.

Jag Säger
Jag är då inte god
men Sockret gör mig sötare
Mumsigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att du skriver så bra.
Och så är jag så himla imponerad av dig, jag tycker att du är en av de verkligen häftigaste som finns. För att du liksom verkligen verkar veta ditt eget värde och du har en sådan respekt för dig själv. Jag beundrar dig.