Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-04-06

Du&Jag fann varann men ingen finner oss i kärleken

Vi är sådana som ingen förstår
hur vi fann varann.

Jag är en sådan som gråter av närhet
skapar blöta kyssar
så att pojkarna skriver till VeckoRevyn frågar
Varför gråter hon när jag säger att jag älskar henne?
en sådan där som inte ens själv förstår
och därför blir långt gånger med djupare
än vad sanningen skulle vilja säga.
Du är en sådan som ingen någonsin kunnat se igenom
lite som flickan vars vampyren inte kunde läsa dess tankar
och just därför blir du så intressant
för fler än mig
ty vi älskar alla blod,
törstar.
Och du är en sådan som bara står där
vet om
självklart vet du.
Att din blodgrupp är sällsynt
att ingen vet dess färg
men alla är nyfikna
vill smaka de nya glassorterna
läser Sett&Hört hos frisören,
törstar.

Och vi är sådana som ingen förstår
hur vi fann varann.

Inga kommentarer: