Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-05-10

när en poet och en helt vanlig männsika inser att hon lever i en cirkel och kan få så mycket mer (ett evigt Liv)

Jag tror att jag ska sluta skriva lite nu.
Så kanske tar ett tag innan jag skriver igen
jag vet faktiskt inte
men satt och läste
9
läs månad 9
den månaden sitter djupt inom mig
det var en jobbig månad för mitt hjärta
men
det var då jag visste varför jag skrev
det var då jag visste
vem
jag ville skriva till
och för.
Så jag ska ta en paus nu
tills jag fattar det igen
för jag tror att välfärden har ätit upp mig inifrån
jag behöver hitta hem igen.

Är inte det en fullkomligt fantastiskt insikt?

Och det underbara är
att jag gråter nästan när jag skriver
nu ska jag
B
för det har jag saknat.

Och nu mår jag bra
för jag vet
att Gud är nära
han är inuti.

1 kommentar:

Anonym sa...

Edit, det gör mig så himla glad att läsa det här. Det är en fullkomligt fantastiskt insikt.