Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-07-16

Bananplantan bananen bananflugan och vi

De sade att
hat skapar hat
kärlek skapar kärlek
men jag fann ett råtthål
en öppen dörr på baksidan
och på något sätt blev det inte så
det så inte blev
inte så enkelt
ty
Hans kärlek
i
mig
skapar
kärlek i överflöd
och jag har inte nog med tomburkar
och jag har ju bara en sådan där liten frys där bara fyra glasspack får plats
och det är så mycket över
som bara får ligga
och skapa bananflugor
små enträgna bananflugor för små att krossa
för många att ignorera
men vi vet vart de kommer ifrån
från den där svingoa bananen
och svingoa bananer skapar svinäckliga bananflugor
och Din kärlek skapar kärlek som skapar
bananflugor i mitt huvud

kan du hjälpa mig
kan du hjälpa
mig
minnas bananplantan igen?

Inga kommentarer: