Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-11-16

Tillstånd.

Du är livsviktig för mig.

Jag försvinner så lätt
mellan gatubrunnarnas galler och mellan våra allt för långa tystnader
blir allt för medveten
om att min klocka tickar så väldigt högt och att maneterna är de simplaste djuren i världen.

Du är livsviktig för mig.

Men jag försvinner så lätt
sätter mig i mitten av de runda klädhängarna inne på H&M och byter någon gång under processen plats med de små bajskorvarna och spolas med en doft av Lime ned i ett lopp av av lopp.
Det är inte ensamt, nej, men Du Är

livsviktig för mig.

För någonstans i mitt livs kurragömma så sade du till mig
att

du
är dödsviktig för Mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eddan du är, som alltid, fantastisk. Din dikt är den bästa typen av dikt. Så tycker jag i alla fall.