Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2011-03-04

Se till mig som liten är.

Hur tar du vara på min bön?
Har du redan lagt den på hög bland de miljontals redan bedda eller ligger den fortfarande i kö?
Fastnade den i sändningen, ligger den fortfarande i utkorgen söker efter Dig att mottaga den?
Kan jag inte få ett leveransbesked,
visshet om att mitt brev återvänder tillbaka om det ej kommer fram
att brevbäraren skriver några snabba ord om att jag skall kolla mottagarens adress och skicka igen?
Har du satt den i verket eller har du skakat på huvudet och skrattat lite åt hur lite jag ser, så lite jag vet. Har du gjort det? Hur vet jag då?
Har du hört den och glömt den,
har du sett den och älskat den?
Funderar du över den eller visste du redan innan den kom vad du skulle svara och vad du skulle säga och om jag skulle ens märka vilket under Du gjort bara genom att vilja.
Vilja ta emot mina tafatta böner om onödiga saker som jag under mina dagliga stunder sänder iväg till Dig.

Inga kommentarer: