Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2011-04-18

Våra liv som rebeller.

Det är krig mellan barnen på vår jord.

Dom står på flygplatser som Charles de Gaulle med k-pistar i höger hand och en provsticka doftandes av DKNYs nya parfym i den vänstra.
Dom tänker att, fy vad bra, här kan vi döda på taxfree säga någonting nationalistiskt efteråt.
Vi försvarade vårt land, med våra händer försvarade vi vårt land.
Med en k-pist i höger hand och en provsticka doftandes av DKNYs nya parfym i den vänstra försvarar dom vårt land på taxfree.

Ett människoliv har aldrig varit billigare.
Ett offrat liv har aldrig haft större röda bokstäver på erbjudandeskyltarna.
En livlös kropp har aldrig varit ett sådant lyckat spontanköp tillsammans med den nya DKNY parfymen och en flaska wiskey.

Det är krig mellan barnen på vår jord.
Dom leker mänskliga sköldar framför Barbie och Ken.
Dom kastar senapsbomber och blandar ihop en ny, en av ketchup.
Det är krig mellan barnen på vår jord och ibland så går vi ut med några plakat på första maj och tänker att nu, nu ska dom sluta.

Men det är fortfarande krig, fortfarande är det krig mellan barnen på vår jord.

1 kommentar:

Mirjam Olsson sa...

Hej!
Jag tycker att du är grym på att skriva, och jag undrar: skulle du inte vilja komma och läsa lite poesi på Frizon? Jag bokar kulturprogram och tänker att du vore en himla fin del. Tänk och hör gärna av dig om du är intresserad! Eller för all del också om du inte skulle vara det, så jag vet: mirjam_o@hotmail.com

Att jag skriver här beror helt enkelt på att jag inte vet något annat sätt att få kontakt med dig.

Allt gott&tack! Du ger mig många tankar!
/Mirjam