Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2011-05-16

Dagens bekännelse och samhällskritiksdos

Jag är kär
jag är så förbannat jävla kär
och jag har inga bilder på Ansiktsboken där jag gnuggar min näsa mot min kärleks kind och ler med hjärtat
och jag har inte meddelanden i min logg med ett litet hjärta från min kärlek, bara för att visa det vi båda vet och vill att offentligheten ska avunda.

Jag är kär
jag är förbannat jävla kär
och jag har ett odefinierbart civilistatus bredvid ett längtande hjärta
medan ni hånglar i korridorer, håller hand i när ni äter och älskar att gnugga in det hos oss odefinierbara

(älskar det nästan mer än ni lyckas älska varandra.)

Jag är kär
jag är så förbannat jävla kär
att allt jag är
är nu fallen med mina tårar på grund av att jag aldrig kommer få bli
så förbannat jävla irriterande som mänskligheten trånar efter att oss skapa.

Så älskvärda som ni.

Inga kommentarer: