Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2011-10-04

Sümeyyas hjärta.

Det kan krävas ett slag mot ett döende hjärta för att väcka, vad som snart skulle gått förlorat,
till liv.
Jag har sett det på film.
Hur dom i brist på avancerade hjärtestartare eller bilbatteri slår ett dödande slag
som för att möta upp med den smärtade muskeln i vandringen bort,
som för att komma ikapp och säga
jag älskar dig
jag behöver dig
kom tillbaka till mig.

Så sker det,
jag har sett det på film.

Hur muskeln sätter varenda liten hjärteklaff i arbete igen,
som tillbaka igen efter en tillfällig sjukskrivning.
Hur ett kraftigt slag mot ett inom bröstkorgen fångat hjärta kan väcka ett liv mer karaktärsmålande än det du någonsin levde innan.


Du är mitt slagord
Du är min slagkraft
Du är mina hjärtans slag
och var dag slår du mig med häpnad
av den slående kärlek
som ditt hjärta,
vars liv har brutalt slagits in idag,
ger och ger och ger.

Inga kommentarer: