Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-09-08

en helt (o)vanlig flicka

för hundra år sedan
satt Du där och tänkte
Edit Amanda
det är ett fint namn
och
Sverige
det verkar bra för henne
och
lockigt hår kan hon få ha
blå ögon är vackert
hon skall vara långt ifrån talanglös
men nej
hon ska få kämpa lite
jag känner henne
hon ska få kämpa lite
för att få finna de där talangfulla guldbitarna
som kallas
gåvor
hon skall vara en tvivlare
en starkt troende tvivlande
ruskigt beroende
av
Mig
hon ska ha svårt att Älska
men Jag kommer hjälpa henne
tvätta hennes sårade fötter
och läka hennes sår
Jag kommer gråta hennes tårar
men hon kommer skrika på mig
DET GÖR ONT
och Jag kommer säga
Ja, det gör det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, så bra du skriver. Får jag lov att kopiera den här dikten och länka till dig i min blogg?

Helt fantastiskt.

lilla fröken edit sa...

såklart att du får lilla Hanna :) en ära att få synas på din superblogg! hihi

Anonym sa...

Tjoho, nu finns inlägget där!
Och förresten; så kul att du har läst HP4 femton gånger, jag har nämligen läst trean så många gånger också. Harry Potter for the win, tycker jag! :D

Erik Thorsell sa...

Ååh Edit du är bara för underbar! Underbart skrivit och ack så sant. Du är härmed bevakad och jag hoppas att jag får ditt mobilnummer (Nej, jag stöter inte på dig. Koppla med Facebook...)

Guds Frid !

lilla fröken edit sa...

men tja erik! kul att finna dig här! haha nej jag trodde inte heller att de stötte på mig, din kärlek till din flickvän riktigt lyser igenom. det talade jessika och jag om efter frizon.
är allt inne och kollar på din blogg lite då o då. fantastisk må den vara i mitt tycke!

nummer till fröken edit larsson är följande 0738299554- messa på bara! :)

(och du är grym du lilla hanna!)

josefin sa...

jag känner inte dig men den här dikten fick mig att gråta.

du har talang.

kram.

lilla fröken edit sa...

jag känner inte dig men din kommentar fick mig att le med hjärtat.

det är sådant som är talang.

kram.