Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-09-07

ett vanligt blogginlägg om liv&edits inre högmod

i en sorts lågstadie önskan
går jag nu och önskar att
det fanns en liten sak som jag var rikigt bra på.
men jag vet verkligen inte.
vad är jag bra på?
inget konkret i alla fall.
har ju aldrig varit bra på något som man kan se sådär konkret och alla kan hålla med om;
det där var bra.
som en sport.
så konkret.
man vet ju när man är bra på fotboll
på att springa
på att spela innebandy
på poker
på tumfight
så lätt.
så konkret.
men aldrig att jag varit där.
i en sådan strålglans.

kanske är det en välsignelse.
kanske är det mina böner om att få hjälp
med mitt himla
högmod
och wannabe-Gud image
som Gud nu svarar på.
Han låter mig inte vara sådär konkret
för då skulle väl det bli ännu värre
då skulle jag väl vara mer
stolt i mig själv
och mindre stolt i
Herren
som jag vill,
med hela mitt hjärta,
skall vara all min stolthet.

Inga kommentarer: