Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-01-30

Ett brev jag funderar på att skriva i en evighet

Ikväll skall jag skriva ett brev
Skulle jag gjort för länge sedan
Jag skäms
För att jag säkert börjat tusen gånger

Men aldrig slutar
För jag finner inte ord
Och känslan skrämmer mig
Jag kan inte förklara mig
Känslorna
Händelserna
Allt det där
Som du missade

Men vi har ett evig liv,
Syster,
Ett evigt liv att finna orden för det som du missade
Du har ett evigt liv att vänta på mitt brev på
Ett evigt liv att försöka förstå
Att det är inte enkelt
Det är svårt
Ett evigt liv att älska på
Ett evigt liv att hindras ifrån att älska på..
Nej Edit
Inte så
För mycket
Censurera
Du vet vad du sagt
Om att orden skall lämna frågor
Aldrig svar
Inte här..

Men ikväll skall jag skriva ett brev
Ett brev med svar
Om hur jag har det
Om det du slipper undan
Om det jag vill att du skall veta
Om du vill vänskapliga dig med mig i evigheten
(Tack Gode Gud För Det)

Inga kommentarer: