Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-01-31

Så ockhams rakkniv-style

Ikväll har jag skrivit ett brev
Läser det inte
Då kanske jag ångrar mig

Ikväll har jag på ett fridfulltvis tänkt
Så enkelt det är
att dö
Så svårt det är
att leva

här

Men inte från denna världen nej nej
Inte från denna världen
Men glöm ej världen
Sänd till världen
för att leva i den
Av Någon Annan
vars namn skrives tillräckligt på Edit Amandas blogg tänker du

Ja ja ikväll
Ikväll har jag tänkt på det enkla
Intet-andetaget ifrån Honom
Men Hon som sade att hon såg
Såg honom här

Ikväll har jag tänkt-
det är inte lika enkelt
Inte lika enkelt nej nej
Enklare med ett intet-andetag
& där står Han
säger
KRAMA MIG
ropa ut tecken
men lämna det där
Nej nej
Jo jo
Så gör jag det
Kanske är det inte enkelt heller
Men vad är då det?

Svarta hål ja ja
de är enkla att förstå
Big Bang
& vad var det de sade

Ockhams rakkniv

Ja ja det var vad de sade
den.
Den är enkel
den är enkel mot allt det här
allt det kallat

L
I
V

Inga kommentarer: