Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-01-31

samtalet med min syster i annanstans

Du får mig att le leende
och jag är glad
att jag har dig
någon helt annanstans och här
i ett abstrakt samtal
som vi nog inte kan förklara
kanske för att vi finner våra ord
hos Någon annan

och därför blir det så bra
och därför därför därför
är det som det blir så bra
och just därför därför därför
tror jag att du förstår
att det här är till dig
för att du är långt borta
men här
för i ditt
öga
sitter en liten stor Jesus och skrattar
han ser ut som en bohem
och han är en asbra medlare
det har han sagt till mig
och
därför
saknar jag knappt ditt,
för mig alltid röda,
hår
för du är ju här
mycket mer än där någonstans
långtlångt borta.

I annanstans.

1 kommentar:

Emilie sa...

Jag har inga ord till ditt inlägg. Men massa känsla. Skratt. Gråt. Värme, mest av allt värme. Som ett bultande hjärta, en varmvattensflaska, en sandstrand på sommarn osv. Värme. jag blir varm av att läsa. För jag älskar dig så innerligt.