Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2010-02-01

vägen till mitt väntande hjärta skrivit på ett naturvetenskapligt arbetssätt

Inledning:
Ännu en dag av väntan
Kan de ha varit 300 dagar nu?
Kanske
Men någon sa något som lät ungefär som
Det bästa sättet att kasta bort tiden är att räkna timmar
Jag läste det någonstans ja
Och därför räknar jag inte dagar
Bara i hemlighet ibland
När alla tror att jag är stark
När Sigrid undrar hur jag klarar det
Då räknar jag
timmar
dagar

år

Metod:
Frågar varför jag
Jag som alltid var duktig
Aldrig rörde flaskan
Aldrig rörde cigarretterna
Aldrig lyssande på skuldmusik
Aldirg gick på fester
Aldrig var arg
Aldrig bråkade
Aldrig såg på skräckfilm
Aldrig tog kondom på ungdomsmottagningen
Aldrig rapade
Aldrig skrek
Aldrig tuggade med öppen mun
Aldrig sade något ont om mattanten
Aldrig kastade pappersflygplan
Aldrig missade en läxa
Aldrig rymde
Aldrig ljög
Aldrig struntade i att ringa mamma
Aldrig stannade uppe sent
Aldrig talade med främlingar

Aldrig närmade mig någon

Varför jag skulle behöva stå i väntan
Tittas på
Talas om

Slutsats:
Och jag har kommit fram till
Att Gud inte är så förtjust i
de som inte dricker när de leker JAG HAR ALDRIG
ty de flickor är så svåra att nå
skadade av osynliga krav

Jag har kommit fram till att Gud älskar
brustna hjärtan
sårade hjärtan
vågade hjärtan
blottade hjärtan
syndiga hjärtan
väntande hjärtan
ty de behöver Hans kraft
Hans kärlek
Hans kramar
Hans omsorg
och
Förlåtselse

Amen

2 kommentarer:

Erik Thorsell sa...

Åh Edit! Du har verkligen lyckats igen, och igen. Du är så oerhört duktig och du har så grymt rätt i det du skriver!
Gud välsigne Dig!!

Unknown sa...

(oj, ursäkta alla poster :$)