Poesi och dylikt.
av edit amanda larsson.

2009-03-04

stora ord i den störstes namn. fedt.

Vad jag är trött.
Men man ska inte klaga, nej.
Än så länge har dagen varit bra.
Jag skall o träffa Ronnie sen, han som regisserade Älska Mig. Han hade tydligen något nytt prodjekt pågång. det ska bli lite intressant. jag saknar filmandet, i alla fall lite! haha, men all den där sjukt väntan.. Njaa den kanske inte vara så väldigt rolig alltid.

Jag vill få ordning på min predikan. Och mitt seminarie.
Skulle vara så skönt om det var färdigskrivet och jag kände att det verkligen var bra.
Men ack nej,
där ligger sidor på golvet i mitt rum (tillsammans med en hög andra grejer som pappa desperat säger att jag ska plocka upp innan det trevliga besöket jag kommer få på lördag) med lite idéer och tankar. Harry Potter och allt vad det nu är.
Ja, men jag får lita på att Gud ger mig det rätta materialet för att kunna göra en riktig bra predikan och ett grymt seminarie som kan tala till folks hjärtan.
Ja, det är jätte skrämmande det där.
Där står man och berättar tankar om någon som är så stor att jag inte ens sett en liten fjuttig del av Honom. Det är ju därför jag behöver Guds hjälp så sjukt mycket. Jag skulle kunna stå där och snacka massa gojja, hitta på massor av roliga liknalser och berätta sjuka saker om mitt liv men det är ju inte vad jag vill göra. och det är ju inte vad jag är kallad till att göra.
Jag vill ju ge folk hopp. och tro. och kärlek.
och medans jag ger det vill jag kunna få det, kanske genom mina egna ord.
eller så kan jag ju inte säga för det blir ju inte genom mina egna ord,
jag vill ju inte att det ska vara genom mina egna ord.

JAG VILL JU ATT DET SKA VARA HANS ORD
genom min mun.

ja.
helig ande kom.

jag är ju bara en liten människa
med alldeles för många ilandsproblem.

jag behöver helt klart hjälp.

Inga kommentarer: